Markkinointitoimisto BSTR päivitti taloushallinnon prosessit nykyaikaan

BSTR [bu:ster] on luova markkinointitoimisto, joka rakentaa menestystarinoita yhdessä asiakkaan kanssa. Yrityksen ydinosaamista ovat brändin rakentaminen ja markkinointi aina strategiasta visuaalisiin ja teknisiin toteutuksiin. Yritys toimii monella tapaa myös suunnannäyttäjänä ja jakaa ideoitaan data-ohjatulla mainonnan toteutuksella ja markkinoinnin johtamisella.

    On aika ryhtyä toimeen, kun talouden prosessit eivät tue liiketoimintaa

    BSTR:lla aikaisemmat taloushallinnon ja palkanlaskennan järjestelmät ja toimintatavat olivat kankeat. Kaikki talouden luvut olivat silloisen tilitoimiston takana. Mitään ei päässyt tarkastelemaan itse, vaan kaikki halutut tiedot piti kysyä kirjanpitäjältä tai palkanlaskijalta. Talouslukujen selvittäminen oli työlästä ja aikaa kului hukkaan. Käytössä oli myös paljon Excel-taulukoita ja muita manuaalisia ja aikaa vieviä toimintatapoja, jotka eivät tukeneet talouden prosesseja. 

    BSTR.ssa haluttiin saada talouden prosessit vastaamaan tätä päivää. Ratkaisuiden piti tuoda selkeyttä, yksinkertaisuutta ja läpinäkyvyyttä toimintaan. Kartoitustyön jälkeen yritys päätyi Rauhala Yhtiöiden tarjoamaan digitaaliseen taloushallinto-ohjelmaan Fennoaan ja nykyaikaiseen palkanlaskennan pilvipalveluun Visma Payrolliin.

     

    Onnistunut kehitystyö näkyy konkreettisesti arjessa

    Toivottu kehitys näkyy arjessa ja järjestelmät toimivat toivotusti myös muutostilanteissa. Muutamia vuosia järjestelmäkehityksen jälkeen BSTR:n silloinen toimitusjohtaja siirtyi hallituksen puheenjohtajaksi ja uudeksi toimitusjohtajaksi valittiin yrityksen asiakkuusjohtajana toiminut Pauliina Hautamäki. Pauliina aloitti työt ensin entisen toimitusjohtajan rinnalla varatoimitusjohtajana ja siirtymäajan jälkeen astui toimitusjohtajan saappaisiin.

    - Toimitusjohtajan tehtävässä olen perehtynyt syvällisemmin myös talousjohtamiseen. Tämä itselleni uusi osa-alue on ollut helpompi ottaa haltuun, kun ohjelmistot ovat tässä päivässä. Vaikka minulla ei ole pitkää kokemusta taloushallinnon eri järjestelmistä, tuntui Fennoa silti heti yksinkertaiselta ja pääsin nopeasti sisälle järjestelmän käyttöön, kuvaa Hautamäki.

    - Fennoassa on helppo seurata yrityksen taloustilannetta ja vertailla lukuja aiempaan. Pystyn hyödyntämään valmiita raportointipohjia ja luomaan itse uusia. Saan vaivattomasti otettua materiaalit hallituksen kokouksia varten ja kaikkea ei tarvitse aina kysellä tilitoimistosta. Tämä on suuri etu. Visma Payrollia en itse aktiivisesti käytä, mutta se vastaa palkanlaskentamme tarpeisiin ja tilitoimistomme hoitaa palkanlaskennan toimet sillä sujuvasti, iloitsee Hautamäki.

    BSTR:lla voidaan tyytyväisenä todeta, että taloushallinto on tässä ajassa.

     

    "Fennoan avulla taloushallinnon tilanteen seuraaminen on nykyaikaista ja selkeää. Ohjelmasta pääsee itse katsomaan tarvitut tiedot nopeasti, ilman, että niitä tarvitsee kysellä taloushallinnosta. Visma Payrollilla yrityksemme palkanlaskenta sujuu toivotusti."

    Pauliina Hautamäki | toimitusjohtaja | BSTR Luova Konttori Oy

    bstr

    Haluaisitko keskustella taloushallinnosta tai palkanlaskennasta kanssamme?

    Ota rohkeasti yhteyttä ja täytä lomake.

    Tietosuoja