26. tammikuuta 2015 klo 14.14.00

Rauhala Yhtiöt Oy:n 26.1.2015 järjestämässä lehdistötilaisuudessa yrityksen toimitusjohtaja Mika Hakanpää halusi tuoda Suomen yritysmaailmasta positiivisia terveisiä: ”Pienet ja keskisuuret yritykset ovat niitä, jotka voivat nostaa Suomen suosta.” Rauhala lanseerasikin tilaisuudessa toisen tytäryrityksensä, Priima Yrityslaskenta Oy:n.

Rauhala Yhtiöt on vuonna 1991 perustettu eteläpohjanmaalainen perheyritys. Yritys huolehtii asiakkaidensa tietotekniikasta, järjestelmistä, tietoliikenteestä ja palkka- ja taloushallinnosta. Yritys työllistää yli 50 ammattilaista, jotka palvelevat lähes 800 pk-yritystä ja lukuisia julkisen ja kolmannen sektorin organisaatioita. Rauhalan päätoimipaikka on Seinäjoki. Sivutoimipaikat sijaitsevat Alavudella, Lehtimäellä ja Helsingissä. Liikevaihto vuonna 2014 oli noin 6,5 m€. Yritykselle on myönnetty useasti Suomen korkein luottoluokitus.

Syksyllä 2014 Rauhala Yhtiöt osti 40 vuotta Seinäjoella, Alavudella ja Lehtimäellä toimineen Yrityslaskenta Oy Reijo Laitilan koko osakekannan. Vuoden 2015 alussa Rauhala Yhtiöt myi oman laskentapalveluliiketoimintansa tytäryhtiölleen. Näin syntyi Priima Yrityslaskenta Oy. Priima Yrityslaskenta on auktorisoitu tilitoimisto, jonka palveluksessa toimii 18 talous- ja henkilöstöhallinnon ammattilaista. Tytäryrityksen asiakkaina on noin 400 pk-yritystä ja organisaatioita. Priima Yrityslaskennan toimitusjohtajana toimii Mika Hakanpää ja liiketoimintajohtajana Riitta Jaskari. Liikevaihto vuonna 2015 on noin 1,4 m€.

Hakanpää uskoo vahvasti yrittäjyyteen ja haluaa nostaa yrittäjämyönteisyyttä Suomessa. ”Suomessa asiat ovat hyvin ja meillä on mahdollisuudet yrittää”, kuvaa Hakanpää. Yksi keino menestykseen on osaava ja motivoitunut henkilökunta. Rauhala onkin edelläkävijä työhyvinvointiin ja työssäjaksamiseen liittyvien henkilöstöjohtamisen menetelmien käytössä. Yritys on sijoittunut loistavasti Suoman paras työpaikka -tutkimuksissa (Great Place to Work) ja Innostuksen spiraali -hankkeissa (Työterveyslaitos). ”Haluamme tarjota työntekijöillemme innovatiivisen työympäristön, jossa he voivat kehittyä teknologian kehityksen mukana. Näin pystymme tarjoamaan nykyaikaiset menetelmät ja välineet asiakkaidemme liiketoiminnan hyödyksi. Työntekijöihin panostamalla panostamme samalla siis asiakkaisiin”, kuvaa Hakanpää. Hakanpää arvostaa erityisesti Suomen korkeaa koulutustasoa ja uskoo, että juuri asiantuntijapalvelut voivat olla se Suomen paljon kaivattu ”vientituote”.

Lisäksi Hakanpää haluaa korostaa kotimaisuutta ja kasvollista omistajuutta. Rauhala Yhtiöiden perheyrityksessä omistus on siirtynyt toiselle ja osittain jo kolmannelle sukupolvelle. Yrityksen pääomistaja on Mika Hakanpää perheineen (81,49 %) ja vähemmistöomistajia ovat yhtiön kolme avainhenkilöä (18,51 %). ”Jotta Suomi voi menestyä, on tärkeää säilyttää yrityksien omistajuus Suomessa. Näin voimme kantaa yhteiskuntavastuumme suomalaisena yrityksenä, joka maksaa veronsa Suomeen”, Hakanpää tarkentaa.

Mika Hakanpää
mika.hakanpaa(a)rauhala.fi

LUE LISÄÄ PRIIMA YRITYSLASKENNASTA!

Takaisin uutisiin