Rauhalan blogi
12.12.2017 8:00:00

Rauhalan asiantunteva asiakaspalvelu

Rauhalassa haluamme palvella asiakkaamme nopeasti ja asiantuntemuksella. Tarjoamme asiakkaillemme monia eri yhteydenottotapoja ja meille voi myös soittaa! Numeromme löytyvät yhteystiedoista, samoin kuin asiantuntijamme kuvineen. Meille on tärkeää olla helposti tavoitettavissa. Mikäli et heti suoraan pääse tukipalveluun, ottaa ystävällinen ja asiakaspalveluhenkinen vaihteemme puhelusi vastaan ja välittää tukipyynnön eteenpäin oikeaan kanavaan.

Moniosaajat käytössäsi

Rauhalan tukipalvelun työntekijöillä on ikään kuin kaksi roolia: he ovat sekä asiakaspalvelijoita että asiantuntijoita. Roolituksen seurauksena nämä kaksi toimintoa eivät ole irrallisia palasia, vaan täydentävät toinen toistaan. Rauhalan tukipalvelu onkin saanut hyvää palautetta asiakkailta: ongelmat ratkeavat nopeasti, kun tuessa auttaa laaja-alainen asiantuntija. Kun soitat Rauhalan tukipalveluun, sinulle vastaa yksi asiantuntijoistamme ja pulmiesi selvittäminen alkaa välittömästi hänen laajan ja asiakaslähtöisen ammattitaitonsa avulla. Tämä on yksi pienen organisaation rikkauksista.

"Niina otti yhteyttä ja lähetti ohjeet meilin välityksellä nopeasti, niin kuin aina. Ystävällistä ja luotettavaa tukea!"

”Tuki oli erittäin asiantuntevaa."

”Loistavaa palvelua, taas kerran! :)"

”Ongelmamme hoidettiin erittäin asiantuntevasti ja perusteellisesti, ja lopputulos oli juuri toivomamme."

”Aivan huippua, että soitettiin ja reagoitiin heti! Kiitos erinomaisesta asiakaspalvelusta ja avusta!"

"Nopea apu. Ei pelkkä asian korjaus vaan perusteellinen opetus - ja seuranta."

Asiakaspalvelun työkalut ovat tekniikan myötä kehittyneet hurjasti, mutta toiminnan keskiössä on edelleen asiakas ja hänen tarpeensa. Apua tarvitsevat asiakkaat tulevat jokainen eri taustoista ja heillä on erilaiset valmiudet vaikkapa tietotekniikan suhteen. Ongelmat voivat olla laajoja kokonaisuuksia, jolloin asiantuntijan osaaminen on avainasemassa - onko esimerkiksi ongelman syy jossain muualla, kuin miltä äkkisilmäyksellä näyttää? 

Yksi asiantuntijan tärkeimmistä tehtävistä on osata kuunnella asiakasta, ja kun ymmärrys ongelman luonteesta on selvillä, voidaan lähteä etsimään ratkaisuja. Etenkin laajojen ongelmien kanssa asiantuntijan rooli korostuu, sillä kaikkea ei voi ratkaista puhelimessa. Silloin oikea lähestymistapa voi olla esimerkiksi avainkäyttäjien koulutus. Lue myös Elisan blogi ”Mitä on hyvä asiakaspalvelu?”.

Rauhalan asiakaspalvelun vahvuudet kiteytettynä:

  • Ei call center -asiakaspalvelua vaan asiantuntijat palveluksessasi
  • Henkilökohtainen ja asiantunteva palvelu
  • Nopea ratkaisu ongelmiin
  • Luottamus asiakkaan ja asiantuntijan välillä 

Lue myös, miten asiakkaamme Genelec Oy on kokenut asiakapalvelumme!

Asiantuntijan arki

Rauhalan asiantuntijoiden ei tarvitse peukaloita pyöritellä, sillä tukipalvelussa riittää tekemistä. Moni puhuukin leikkimielisesti suorittaneensa Rauhalan korkeakoulun, sillä oppia työssä kertyy hurja määrä! Toki työ on luonteeltaan melko hektistä, ja asiantuntijan tulee kestää myös keskeneräisyyttä, sillä kaikki ongelmat eivät ratkea yhdellä soitolla. Toisinaan asiakkaan kanssa on sovittava erillinen koulutus aiheesta, eikä tämä rajanveto ei aina ole yksinkertaista – asiantuntijana asiakasta tekisi mieli neuvoa heti laajemminkin aiheesta.

Kun asiakas soittaa tukipalveluun, on tilanne silloin niin sanotusti päällä. Tukipalvelun perimmäinen tarkoitus on tarjota asiakkaalle oikeanlaista apua sekä ratkaista ongelmat tehokkaimmalla mahdollisella tavalla. Kun tarpeista keskustellaan avoimesti ja ratkaisuun päädytään yhteistuumin, jää molemmille osapuolille kohtaamisesta positiivinen muistijälki. 

Yksi asia on varma: asiantuntijatyö on monipuolista, ja siitä tukipyyntöihin vastaavat ammattilaiset myös pitävät. Työ opettaa ja palkitsee joka päivä, eivätkä kaksi päivää ole koskaan samanlaisia. Jos haluat tietää, mitä tukipalvelun kulisseissa tapahtuu, käy lukemassa blogistamme myös sovellusasiantuntijan Niinan työstä!

Tutustu Rauhala Yhtiöihin

Takaisin blogiin