Rauhalan blogi
30.1.2017 13:00:14

Niina Rauhalasta heippa!

Millaista on astua nuorena, juuri valmistuneena, alan asiantuntijoiden joukkoon? Tätä kysymystä mietin paljon juuri ennen kuin astuin Rauhala Yhtiöt Oy:n ovesta sisään. ”Apua jännittää!” hoin mielessäni matkalla kohti ensimmäistä työpäivääni. Siitä on kulunut nyt reipas vuosi, kun aloitin työni Rauhala Yhtiöissä Sovellusasiantuntijana. Vuoden aikana olen oppinut hurjasti uusia asioita sekä itsestäni, että työelämästä. Nyt istun kotona etätyöpäivääni viettäen ja mietin, mitä kaikkea kuluneeseen vuoteen onkaan sisältynyt.

Työni on ollut alusta asti todella monipuolista. Asiakaspalvelu on yksi osa monipuolista työnkuvaani. Oikeastaan, kun tarkemmin ajattelen, asiakaspalvelu on kaikkien työtehtävieni ydin. Jokainen tekemäni työtehtävä linkittyy aina jossakin vaiheessa asiakkaaseen ja asiakkaan palvelemiseen.

Jokainen päivä Rauhalassa on erilainen, niin kuin myös asiakaspalvelu minulla. Palvelen asiakkaita sekä sähköisesti helpparissa, että puhelimitse. Asiakastapaamiset voin hoitaa joko etänä tai paikan päällä. On hienoa, että meillä Rauhalassa on useampia vaihtoehtoja siihen, kuinka asiakas itse voi lähestyä meitä ja kuinka me voimme lähestyä asiakkaita.


Asiantuntija ja asiakas samalle viivalle

Asiakaspalvelu on tärkeä osa työtäni. Meillä Rauhalassa jokainen asiakas on tärkeä ja yksilöllinen. Asiakaspalvelutyössäni olen oppinut lukemaan ihmisiä, näkemään ja kuulostelemaan jokaisen yksilöllisiä tarpeita. Mielestäni on tärkeää, että osataan asettua asiakkaan tilanteeseen ja hänen tasolleen. Näin on helpointa auttaa ja palvella paremmin, kun asiakaspalvelija ja asiakas ovat samalla viivalla.

Asiakaspalvelutyö on antanut minulle todella paljon. Se on opettanut minua kasvamaan ihmisenä, olen oppinut tuntemaan itseni ja oman osaamiseni sekä haastamaan itseäni lisää. Kaikki asiakkaat ovat erilaisia, mutta jokainen asiakaspalvelutilanne on ollut minulle ainutlaatuista. On paljon tilanteita, jolloin saan kiitosta ja hyvän mielen asiakkaalle sekä itselleni. Mutta kuitenkin toisinaan tulee vastaan tilanteita, jolloin kyseenalaistetaan oma osaaminen ja myönnetään myös omat virheet. Meillä jokaisen asiakaspalvelutilanteen jälkeen, on asiakkaalla mahdollista antaa palautetta saamastaan palvelustaan. Nämä palautteet vievät ehkä pienen hetken asiakkaan päivästä, mutta meille asiakaspalvelijoille ne ovat yksi päivän tärkeimmistä asioista. Palautteet auttavat meitä kehittymään työssämme ja parantamaan palveluamme entisestään. Lisää asiakaspalautteista voit lukea tästä blogikirjoituksesta.


Yksin pääsee nopeasti, mutta yhdessä pääsemme pidemmälle

Meillä asiakaspalvelussa on monta monipuolista osaajaa, kaikki erilaisia, mutta jokainen vahvaa yhtä isoa tiimiä. Jokainen meistä on oman osaamisensa asiantuntija ja yhdessä täydennämme toisiamme. Koen, että vahva yhteishenkemme on kiitosta saaneen asiakaspalvelumme salaisuus. Teemme työtämme yksilöinä, jokainen omalla tavallaan, ja se on suuri rikkaus. Rauhala on minulle kuin toinen koti ja kodin siitä tekee juuri te, asiakkaat ja mahtava työtiimini. Vuonna 2016 minut palkittiin Rauhalan vuoden kehittyjäksi. Koen tämän olevan hyvän työyhteisöni sekä asiakkaideni ansiota. Teidän ansiosta olen kehittynyt työssäni! Lue tästä lisää Vuoden 2016 Positiivisin & Kehittyjä

Nyt vuosi 2017 on lähtenyt hurjaa vauhtia jo käyntiin. Paljon on uuden oppimista ja mielenkiintoisia muutoksia tiedossa. Tehdään vuodesta 2017 yhdessä ikimuistoinen!

ps. tulkaa kuuntelemaan seuraavaa webinaariani työajanseurannasta, tästä mukaan!

Takaisin blogiin