Kankarin Kaluste ulkoisti tietotekniikkansa Rauhalalle

Kankarin Kaluste on kalustanut suomalaisia koteja jo yli 30 vuoden ajan. Kankarin keittiöt, kylpyhuoneet ja muut kodin kalusteet ovat 100 % suomalaista työtä. Yritys on perustettu 1980 ja se on yksi maamme suurimmista vanhempien kerrostalojen kalustesaneeraajista. Kankari toimii yhteistyössä rakennusliikkeiden kanssa uudisrakennusten kalusteiden suunnittelijana ja valmistajana. Yritys hoitaa niin uudet tilat kuin peruskorjattavat kohteet kuntoon laadukkaalla työllä ja lopputuloksella. Toimipisteet sijaitsevat Kihniössä ja yritys työllistää tällä hetkellä noin 70 henkilöä. Kihniön tehtaalla valmistetut korkeatasoiset kalusteet kestävät aikaa ja kulutusta.

    Rauhala toimitti Kankarille nykyaikaiset ja turvalliset yritystason IT-ratkaisut. Rauhala toimii myös Kankarin IT-tukena.

    Ennen yrityksen IT:n ulkoistamista Rauhalalle Kankarin teknologiaratkaisut eivät tukeneet yrityksen toimintaa riittävästi.

    - Käyttämämme järjestelmät saattoivat kaatuilla, serverit eivät pysyneet päällä ja tekniset toimintomme olivat osin tehottomia, kuvailee Kankarin Henna Mäkinen ja jatkaa:

    - Meillä oli hyvä IT-tukihenkilö, mutta hänen ollessaan lomalla tai muuten poissa, ei meillä ollut mitään sellaista teknistä tukea, jolta olisimme ongelmatilanteissa saaneet apua. Tämä oli meille suuri murhe yritystoimintamme kannalta.

     

    ”Kaikin puolin kokemus tekniikan ulkoistamisesta on ollut hyvä ja jään miettimään, miksi emme tehneet tätä aikaisemmin!”

    Kankarissa IT oli aina pääasiallisesti hoidettu yrityksen sisällä itsenäisesti. Ulkoistamista ryhdyttiin pohtimaan, kun teknisiä ongelmia ilmaantui jatkuvasti, työn tekeminen vaikeutui merkittävästi, eikä apua ollut saatavilla.

    - Ennen ulkoistamista mietimme kovasti sitä, millaisia IT-palveluntarjoajien toimintatavat ovat ja sopivatko ne meidän yrityksemme kanssa yhteen, kertoo Mäkinen pohdinnoistaan ennen yhteistyötä Rauhalan kanssa.

    - Kun olimme ensi kertaa Rauhalan IT-palvelusuunnittelijaan yhteydessä, koin, että ongelmamme ymmärrettiin hyvin. Rauhalan asiantuntijoilla oli heti selkeä näkemys siitä, kuinka yrityksemme IT-ratkaisut on järkevin toteuttaa. He ehdottivat aktiivisesti toimintamalleja, jotta tekniikka saatiin tukemaan liiketoimintaamme. Projektin alkaessa asiantuntijat ymmärsivät puolesta sanasta, mitä tarkoitin. Yhdessä keskustellen löysimme teknisesti toimivan ja meille sopivan tavan. Kun IT:n ulkoistamisen konkreettisiin toimenpiteisiin ryhdyttiin, pysyi Rauhala aikataulussa ja informoi meitä projektin etenemisestä hyvin, kuvaa Mäkinen.

    - Alussa esiintyi joitain teknisiä ongelmia, mutta niitä ratkottiin Rauhalan puolesta jopa öisin, jotta siirtyminen ei vaikeuttaisi päivisin tekemäämme työtä. Ongelmakohdissa Rauhala ei perääntynyt, vaan otti tilanteet vastuulleen ja haltuun, muistelee Mäkinen ilahtuneena.

     

    ”Rauhalan asiakaspalvelu ja tekninen tukipalvelu on hyvää ja nopeaa!”

    Kankarin kaluste etsi kumppania, joka ratkaisisi yrityksen IT-ongelmat, mutta myös tarjoaisi tukea ja nopeaa apua ongelmatilanteissa.

    Mäkisen mukaan Rauhalan kanssa heillä ei ole huolta siitä, että IT-asioiden kanssa jäisi yksin. Erityistä kiitosta saa teknisen tuen nopeus:

    - Tekninen tuki tulee vaikka käymään paikanpäällä hoitamassa asioita. Meillä on nyt varmuus asioiden toimimisesta ja siitä, että kaikissa tilanteissa saamme apua.

    - Myös Rauhalasta on usein otettu meille päin yhteyttä. Tämä on rahanarvoinen hyöty meille. Yrityksemme tuotannon systeemit toimivat ja niihin ei tule katkoksia, sillä ongelmien ratkaisu on Rauhalan myötä nopeutunut huomattavasti. Nyt meillä on varmuus tekniikasta! Turvallisuuden tunteemme on lisääntynyt. Lisäksi varmuuskopioinneista meidän ei tarvitse enää murehtia, vaan nekin on hoidossa asiallisesti niin kuin yrityksellä kuuluukin olla, päättää Mäkinen.

     

    ”Tekniikan ulkoistaminen on ollut kaikin puolin hyvä kokemus! Miksi emme tehneet tätä aikaisemmin! Rauhalan teknisillä asiantuntijoilla on selkeät näkemykset siitä, miten yrityksemme IT on paras toteuttaa. Yhdessä keskustellen löysimme meille sopivat ratkaisut. Rauhala ei väistellyt vastuutaan yhteisessä IT-projektissamme.”

    ”Rauhalan tekninen tuki on helposti tavoitettavissa ja nopea. Rauhalan kanssa meillä ei ole huolta, että jäämme IT-asioiden kanssa yksin.” 

    Henna Mäkinen | Kankarin Kaluste Oy

    kankari

     

    Mitä tietotekniikasta jokaisella yrityksellä on oltava kunnossa?

    Perusasiat ITstä kuntoon-1

    Lataa maksuton opas: Perusasiat IT:stä kuntoon, opas yrityksille. Opas on maksuton ja ei sido sinua mihinkään.

    Tietosuoja