ERP-järjestelmän valinta
Opas ERP-hankinnan tueksi
Valitse ERP-järjestelmä oikeaoppisesti. Oppaan on tarkoitus antaa sinulle uusia näkökulmia perinteisten vertailutaulukoiden lisäksi, jotta teet varmasti oikean järjestelmävalinnan yrityksesi parhaaksi.
ERP-järjestelmän käyttöönotto
Näin onnistut ERP-käyttöönotossa
Toiminnanohjausjärjestelmän, eli ERP-järjestelmän käyttöönottoon liittyy muutamia tärkeitä seikkoja, jotka huomioimalla ja ennakoimalla ERP-projekti saadaan vietyä onnistuneesti maaliin.
Tehokas toimitusketju kilpailuetuna
Vinkkejä logistiikka- ja toimitusketjun hallintaan
Tehosta logistiikkaa ja hallitse toimitusketjuasi. Millainen rooli toiminnanohjausjärjestelmällä on toimitusketjun tehostamisessa?
Toiminnanohjauksen ja taloushallinnon digitaalinen ja saumaton kokonaisuus
Toiminnanohjauksen ja taloushallinnon yhteispeli
Millaista on nykyaikainen toiminnanohjaus ja taloushallinto? Kuinka ne tulisi järjestää, jotta kaikki prosessin osapuolet huomioidaan (johto, talous, myynti, osto, varasto)?
Toiminnanohjauksen topit ja flopit
Uskomattomia yritystarinoita Suomesta
Monissa liemissä keitetyt toiminnanohjauksen asiantuntijamme kertovat parhaimmat vinkit ERP-järjestelmän valintaan, käyttöönottoon ja käyttöön. Kuule myös siitä, mitä ei kannata tehdä!
Optimaalinen työjärjestys teollisuuden tuotannonsuunnittelussa
Optimaalinen työjärjestys on matemaattinen fakta, ei mielipidekysymys!
Teollisuuslaitos tuottaa enemmän ja sen toimitusvarmuus parantuu, kun työjonot on aikataulutettu mahdollisimman tehokkaasti toisiinsa nähden.
B2B-verkkokaupalla jälleenmyyntiverkosto lentoon
Päivitä tilauskanavasi tähän päivään
Tarjoa jälleenmyyjillesi sähköinen B2B-tilauskanava ja varmista, että kaupankäynti sujuu hektisimmänkin myyntisesongin aikana ripeästi ja ongelmitta.
Onko yrityksenne varasto nykyaikainen ja tehokas
Millainen on nykyaikainen varasto?
Miten varastonhallinta, keräily, hyllytys, siirrot ja inventointi pitäisi hoitaa? Varaston kehittäminen ei vaadi jätti-investointia ja masiivista projektia.
Tarkista: Vastaako nykyinen ERP-järjestelmänne yrityksenne tämän ajan vaatimuksia?
Onko yrityksenne toiminnanohjaus tässä päivässä ja millaisia nykyaikaiset vaihtoehdot ovat? Tähän perehdytään asiantuntijoiden Ilona Ääritalon ja Teemu Turusen johdolla webinaarissa. Käydään läpi prosessien järkeistämistä, kustannusten ennakointia, manuaalisen työn minimointia ja monia nykyaikaisen toiminnanohjauksen toimintoja.
ERP-järjestelmä ja EDI/OVT-sanomat tukkutalojen käytössä
EDI-sanomat sähköistävät tilaus-toimitusprosessin. Liian usein tilaus-toimitusketjun tapahtumat hoidetaan sähköpostilla, puhelimitse tai paperilla. EDI-sanomilla manuaalinen työ ja virheiden mahdollisuus saadaan minimiin. EDI-sanomien käyttö usein myös vaaditaan asiakkaiden toimesta. Käydään läpi, millaista on sähköisen tilaus-toimitusketjun arki.
Tehokkaat talouden prosessit liiketoiminnan ytimessä
Tiedolla johtaminen talousjohtamisen ajurina
Ajattele talouden prosessit tiedollaohjautuvasti. Opas on suunnattu kaikille tehokkaammasta talouden johtamisesta kiinnostuneille.
Digitaalinen taloushallinto yrityksen kasvun tukena
Digitaalisuuden mahdollisuudet taloushallinnossa
Kuinka digitaalinen taloushallinto tukee yrityksen kasvua ja lisää kannattavuutta?
Automaatiot taloushallinnossa – Onko rutiineissa järkeä?
Miten taloushallinto pitää nykyaikana järjestää?
Taloushallintoa on totuttu hoitamaan ja johtamaan yrityksessä tietyllä rutiinilla. Tule tarkistamaan, onko näissä rutiineissa mitään järkeä. Mitkä niistä ovat paikallaan, mitkä asiat voisi hoitaa helpommin?
Miten järjestön taloushallinto kannattaa hoitaa?
Perehdy asiantuntijoiden johdolla järjestön nykyaikaiseen taloushallintoon
Miten järjestön taloushallinto tulisi järjestää? Millaisia nykyaikaisia ratkaisuja on olemassa? Omat rutiinit kannattaa kyseenalaistaa. Lisäksi on tärkeää pysyä perillä kehityksestä, esimerkiksi sähköinen ja digitaalinen taloushallinto eivät ole toistensa synonyymeja.
Digitaalinen vai sähköinen taloushallinto?
Taloushallinto siirtyy jatkuvasti automatisoidumpaan suuntaan
Webinaaritallenteesta saat tietoa digitaalisen ja sähköisen taloushallinnon eroista. Nykyaikaiset kirjanpito-ohjelmat ovat ottaneet valtavan digiloikan verrattuna perinteisempiin järjestelmiin. Monet ennen manuaalista työtä vaatineet rutiinit on automatisoitu ja järjestelmä hoitaa ne puolestasi.
Digitaalinen talous
Robotiikka ja automaatiot hoitavat rutiinit
Katso video kirjanpito-ohjelmasta, joka toimii digitaalisesti ja automatisoi taloushallinnon prosessit. Pilviratkaisu mahdollistaa joustavat työskentelymahdollisuudet. Fennoalla modernisoit taloushallintosi.
Miten yrityksen taloushallinto pitää hoitaa?
Miten tehostaa taloushallinnon arkirutiineja nykyaikaisella ja kotimaisella taloushallinto-ohjelmalla, Fennoalla?
Fennoalla aidosti eroon papereista! Ohjelman sisäänrakennetut automaatiot ja robotiikka poistavat rutiininomaiset työvaiheet kokonaan. Fennoa automatisoi kaiken, mikä vain on automatisoitavissa.
Rakenna oma kasvutarinasi tehokkaan luotonhallinnan tuella.
Markkinat ovat parhaillaan melkoisessa myllerryksessä ja kristallipalloa tulevaisuudesta ei ole kenelläkään.
Paljon on työtä tehtävänä, mutta on hyvä muistaa, että kaikesta ei tarvitse selvitä omin voimin. Kuule webinaaritallenteessa minkälaista tukea sekä mahdollisuuksia Rauhala Yhtiöiden ja Intrumin välinen yhteistyö voi tarjota sinun yrityksellesi.
FUUSOR – BI-palvelu tiedolla johtamisen tueksi
Saatko hyödyllisiä, ajantasaisia raportteja liiketoimintasi tueksi?Fuusor on toimialariippumaton palvelu, joka soveltuu kaikenkokoisten organisaatioiden BI- ja budjetointitarpeisiin. Fuusor kerää ja yhdistelee kaiken liiketoimintatiedon yhteen paikkaan. Data päivittyy Fuusoriin automaattisesti, tiedot ovat aina ajan tasalla.
Perhevapaauudistus - tietoa muutoksista
Perhevapaauudistus astui voimaan 1.8.2022 ja toi muutoksia myös palkkahallintoon.
Vanhempainpäivärahojen nimitykset muuttuvat ja jatkossa puhutaan raskausrahasta sekä vanhempainrahasta. Perhevapaauudistus muuttaa mm. sairausvakuutuslakia, vuosilomalakia, työsopimuslakia ja 24 muuta lakia.
Yrityksen toimiva palkanlaskennan prosessi
Mitä esimiehen tulisi tietää sujuvasta palkanlaskennan prosessista?
Palkanlaskenta koskettaa monia osa-alueita yrityksessä: työajanseurantaa, henkilöstöhallintoa, kirjanpitoa, matka- ja kululaskutusta... Miten toimia kaikkien kannalta tehokkaasti lisäämättä omaa työkuormaa?
Webinaari toteutetaan Rauhalan ja sen tytäryrityksen Priima Yrityslaskennan yhteistyönä. Siirry Priiman sivuille, lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!
Vuoden 2024 Palkkahallinnon ajankohtaiskatsaus
Käydään yhdessä läpi vuoden 2024 palkkahallinnon ajankohtaisia muutoksia.
Webinaarin sisältö:
- Verolainsäädännön muutokset 2024
- Työnantajan ja työntekijän sosiaalivakuutusmaksut vuonna 2024
- Luontoisedut ja kustannusten korvaukset
- Ennakonpidätystiedot ja suorasiirto 2024
- Tulorekisterin ajankohtaiset asiat
- Tulolajit ja usein kysyttyä
Nykyaikainen ja joustava työajanseuranta yrityksessä
Työajanseuran ja vaihtelevat olosuhteet
Tiesitkö, että työaikakirjaukset voidaan tehdä monella tapaa: tietokoneella, leimauslaitteella tai vaikkapa reissussa puhelimella. Luo oikeudenmukainen työajanseuranta työyhteisöösi.
Toimiva työajanhallinta
Vinkit työajanhallinnan digitalisointiin
Opas antaa näkökulmia ja ajatuksia työajanhallinnan kehittämiseen ja mahdollisen digitalisoinnin tarpeen arviointiin.
Uusi työaikalaki 2020 – Mikä muuttuu?
Työaikalakimme oli 20 vuotta vanha, kunnes uusi työaikalaki viimein astui voimaan 1.1.2020
Käydään keskeisimmät uudistukset läpi. Tarkastellaan myös nykyaikaista työajanseurantaan.
Kartoita yrityksenne työajanseuranta uudestaan
Tarkista, onko yrityksesi päivitettävä työajanseurannan käytäntönsä.
Käydään läpi työaikalain viimeisin muutos (enimmäistyöaika) ja ylipäätään nykyaikaisen työajanseurannan kokonaisuus. Koska työajanseuranta koskettaa yrityksessä niin johtoa, työntekijöitä kuin henkilöstö-, talous- ja palkkahallintoa, on kokonaisuus järjestettävä yksinkertaiseksi ja helppokäyttöiseksi.
Miten yhdistyksen työajanseuranta pitää järjestää?
Hallitse työajanseurannan kokonaisuus.
Webinaarissa opit, kuinka järjestät yhdistyksesi työajanseurannan mahdollisimman helposti ja lain vaatimalla tavalla. Käydään läpi esimerkiksi raportointi, työaikakohdentaminen, helpot kirjaustavat ja kokonaistyöajan enimmäismäärä (työaikalaki).
Työaikalain vaatimat työajanseurannan velvoitteet - Nepton
Työaikalain vaatimat työajankirjanpidon velvoitteet sekä laskentamahdollisuudet.
Nykyaikainen ja käyttäjäystävällinen Nepton tulkitsee asiakaskohtaisesti paikalliset sopimukset, työaikalain sekä työehtosopimukset. Automaattiset TES tulkinnat nopeuttavat palkanmaksuprosessia ja kirjaukset saadaan helposti valmiiksi tulkittuna palkkahallintoon.
Matka- ja kululaskut nopeasti ja selkeästi
Opas matka- ja kululaskujen nykyaikaiseen hoitamiseen
Lippulaput ja Excel-tiedostot kannattaa jättää historiaan. Digitaaliset ratkaisut tarjoavat kevyen ja yksinkertaisen tavan kirjata kilometrit ja erilaiset kulut luotettavasti ylös. Hoida matka- ja kululaskut tehokkaasti ja selkeästi.
Nykyaikainen matka- ja kululaskutus: Näin ne pitää hoitaa
Miten matka- ja kululaskut voi hoitaa nopeasti ja kaikille helpolla tavalla?
Sähköisyys tehostaa matka- ja kululaskujen kirjaamista, hyväksyntää ja käsittelyä. Mitkä ovat hyvän matkalaskuohjelman ominaisuudet? Kuinka kululaskuprosessi toimii parhaiten?
Yrityksen IT:n ulkoistaminen
Mitä se sisältää ja miten se tapahtuu?
Ulkoistanko koko yrityksen IT vai vain osan siitä? Mitkä ovat riskit ja miten ne voi välttää? Entä mitä IT-tuelta pitää edellyttää?
Perusasiat IT:stä kuntoon – opas yrityksille
Nämä tietotekniset asiat jokaisessa yrityksessä pitää olla kunnossa!
Millaisia osa-alueita yrityksen tietotekniikka sisältää? Mitä pitää olla kunnossa? Testaa myös yrityksesi tietoturva nopealla testillä.
Eikö yrityksen IT kiinnosta? Nämä asiat kuitenkin pitää olla kunnossa!
Varmistu ilman suurempaa työtä, mitkä asiat yrityksen tietotekniikasta pitää olla asianmukaisesti hoidettu.
Luotettavat Internet-yhteydet, yrityksen IT-infran kunto ja hyvän tietoturvan osa-alueisiin pureidutaan tässä webinaarissa selkokielisesti ja esimerkein.
Liikkuvan työn mahdollistaminen
Käytännön opit ja kopit
Monille yrityksille on edelleen epäselvää, kuinka liikkuva työ voidaan mahdollistaa käytännön tasolla ja millaisia toimenpiteitä se vaatii. Opas tarjoaa kattavan kuvan liikkuvan työn haasteisiin, mahdollisuuksiin ja käytännön toteutukseen.
Kaikki pilvipalveluista
Mitä jokaisen yrityksen pitää tietää pilvipalveluista?
Oppaan tarkoituksena on antaa sinulle kattava ja monipuolinen näkemys pilvipalveluista, niiden hankintaan liittyvistä kysymyksistä ja käyttöönotosta.
Johdon murheet IT:ssä
Yrityksen IT: Mihin johdon tulisi kiinnittää huomiota? Millaiset IT-murheet ovat turhia? Mitä taas tulisikin ihan johtotasolla murehtia? IT on laaja kokonaisuus, jota johto osaa harvoin itse hoitaa. Vaikka vastuu olisi jaettu, saattaa huoli painaa mieltä. Nyt katsotaan, onko siihen aihetta! Webinaarin pitäjänä toimii valtakunnallisella Vuoden johtaja -kunniamaininnalla palkittu toimitusjohtajamme Marko Orpana.
PK-yrityksen tietoturva – Näin se pitää järjestää
Kyberhyökkäystyypit ja niiltä suojautuminen
Mitkä ovat kyberhyökkäystyypit, joille suomalaiset PK-yritykset yleisimmin altistuvat? Miten suojaudut niitä vastaan oikeaoppisesti?
Hyvä ja turvallinen sähköposti
Salaus, suojaus ja suodatus
Sähköposti on viestintäkanavana liiketoiminnan ytimessä. Sen toimivuus on kriittinen tekijä liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseksi. Hyvä ja turvallinen sähköposti on suojattu, suodatettu ja vaadittaessa salattu. Mitä tämä tarkoittaa yrityksille käytännössä?
Vakuuta liiketoimintasi -opas
Tietojen varmistaminen toiminnan jatkuvuuden tukena
Mitä, jos yrityksesi kaikki tiedostot katoaisivat yhtäkkiä? Onko varmitus kunnossa? Vakuuta liiketoimintasi ja opi uutta tietojen varmistuksesta.
Tietomurto yritystoiminnan uhkana. Näin suojaudut!
Tietomurtoja koskevaa webinaaria yrityksesi ei voi sivuuttaa. Käytä 30 min.
Vuosi 2020 oli tietoturvan näkökulmasta synkkä vuosi Suomessa. Vaaranpilvet ovat myös vuonna 2021 yritysten päällä. Ota hetki ja perehdy hyviin tietoturvakäytänteisiin. Huomioit näin yrityksesi, asiakkaasi ja yhteistyökumppanisi. Toimi vastuullisesti.
Pitäisikö yritysten suojautua paremmin?
Maailman tilanne askarruttaa - mitä yritys voi tehdä turvatakseen liiketoimintansa?
Webinaarissa käydään läpi asioita ja toimintamalleja, joilla voidaan parantaa pk-yritysten käyttämien palveluiden tietoturvan tasoa ja varmistaa liiketoiminnan jatkuvuus epävarmassa maailman tilanteessa.
Office 365 on nyt Microsoft 365 – Mitä muutos tarkoittaa?
Muuttuuko nimen lisäksi jotain muutakin?
Nimimuutoksen syyt, Microsoft 365 -ympäristön oletusasetukset ja tietoturva sekä muuttuvat tunnistautumiskäytänteet ovat tämän webinaarin keskeiset teemat.
Tietoturvauhkien torjunta ja salattu sähköposti Microsoft 365 -palvelussa
Toimenpiteet, jotka yritysten on tehtävä turvallisen käytön varmistamiseksi
Miten suojaat Microsoft 365 -palvelun käytön oikeaoppisesti? Miten salatun sähköpostin nykyään tapahtuu? Sähköpostin salaaminen on jokaisen yrityksen omalla vastuulla.
Office 365 ja Microsoft 365: erot, tietoturva ja Teams-ominaisuus
Tärkeää asiaa Office 365- ja Microsoft 365 -palveluiden käytöstä
Kuulet webinaaritallenteessa tärkeää asiaa palveluiden tietoturvasta, Teamsista sekä siitä, milloin O365-palveluja käyttävän yrityksen kannattaa siirtyä M365-palveluihin.
Hallittu ryhmätyöskentely ja viestintä yrityksessä
Onnistu Microsoft Teams -työkalulla
Luo Microsoft Teamsin avulla yrityksesi viestinnästä ja ryhmätyöskentelystä selkeä ja helposti hallittava kokonaisuus. Miten Teams mahdollistaa viestinnän ja ryhmätyöskentelyn? Järjestelmällä voidaan helpottaa myös eri tiimien johtamista.
Office365 – Ostajan opas
Opas Office365-palvelusta kiinnostuneille
Office 365 on paljon enemmänkin kuin vain sähköposti tai MS Office-paketti. Tämä pikaopas tarjoaa sinulle kattavan tietopaketin Office 365:n hyödyistä, ominaisuuksista ja käyttöönotosta.