Rauhalan blogi
  • Etusivu
  • Blogi
  • Mitä asiakkaat ajattelevat Rauhala OnCloudista?
21.1.2020 12:31

Mitä asiakkaat ajattelevat Rauhala OnCloudista?

 

Alkuun

Rauhala OnCloud tarjoaa IT-infra-, tietoturva- ja Office 365 -palvelut yrityksille. Liiketoimintastrategiaamme on keskeiseksi tekijäksi kirjattu kasvollinen palvelu + ylivoimainen laatu. Haluamme tuottaa asiakkaillemme ensiluokkaista, asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua – ihmiseltä ihmiselle. Siksi mittaamme asiakastyytyväisyyttämme säännöllisesti, kerran vuodessa isommalla kyselyllä ja jatkuvasti muita palautekanavia pitkin.


Asiakastyytyväisyyskyselyymme vastasi 118 asiakastamme. Kyselyn toteuttamistavasta sen verran, että arvoasteikoksi valitsimme 1-4 portaikon. Perinteisempää olisi ehkäpä käyttää 1-5 asteikkoa, mutta "ok" vastauksien välttämiseksi päädyimme tähän – 3 arvosana kun ei 1-5 asteikolla anna juuri mitään. Hotellimaailmassa 1-5 tähteä on vakiintunut käytäntö ja sopiikin toimialaan. Budjettireissaajalle "ok"-hotelli vastaa tarpeisiin. B2B-palveluita tuottavana yrityksenä me kuitenkin ajattelemme, ettei yritysmaailmassa "ok" riitä palvelutasoksi, vaan hyötyjen tulee olla selkeitä, jotta yhteistyö on molemminpuolisesti kannattavaa. Siksi emme kerää "ok"-vastauksia ollenkaan, vaan pyrimme tietämään, onko kokemus enemmän positiiviseen vai negatiiviseen kallellaan.

Asiakastyytyväisyyskyselyssämme kartoitimme pääasiassa kahta asiaa:

1) Miten hyvin IT-tukipalvelumme toimii? Miten reagoimme asiakkaiden teknisissä ongelmatilanteissa?

2) Mitä mieltä asiakkaamme ovat tuottamistamme palvelukokonaisuuksista? 



Tulokset

IT-tuki

IT-tukipalveluissa tärkeää on, että asiakas voi olla yhteyksissä hänelle luontevimmalla tavalla, oli se sitten puhelimitse, sähköpostilla tai vaikkapa sähköisen helpdesk-portaalin kautta. Tietenkään ei riitä, että asiakas saa yhteyden IT-tukeen, vaan oleellista on saada apu ja vastaukset kysymyksiin. IT-tukipalvelumme lunasti arvosanakseen 3,5/4... Ja jos joku nyt kuitenkin on vielä 1-5-portaisessa asteikossa, tarkoittaa tämä siihen käännettynä 4,4/5 arvosanaa ;)

Palveluiden käyttö

Palveluidemme kirjo on laaja. Tämä johtuu siitä, että erilaiset yritykset vaativat erilaiset tekniset toteutukset. Siksi asiakastyytyväisyyskyselyssä kartoitamme keskitetysti kokemuksia valituista palvelukokonaisuuksista... muuten kysely olisi liian raskassoutuinen ja siihen ei vastaisi kukaan :D Palveluistamme voidaan yhteenvetona todeta seuraavaa:

  • 98 % kyselyyn vastaajista piti konesali- ja palomuuripalveluamme hyvänä tai erinomaisena
  • 100 % kyselyyn vastaajista piti OnPremise- ja Office 365 -palveluamme hyvänä tai erinomaisena.

80,9 % kyselyyn vastanneista suosittelee palveluitamme ja NPS arvosanamme on 40. NPS:ää olimme edelliseen vuoteen verrattuna onnistuneet nostamaan hienosti 8 yksikköä. Palautteella on siis väliä ja sen mukaan pyrimme kehittymään!

Kehityskohteita

Asiakaspalautteen perusteella meiltä toivotaan yhä aktiivisemmin ehdotuksia ja ideoita yritysten IT-ympäristöjen toistuvaan kehittämiseen. Suuri kiitos tästä arvokkaasta kommentista! Olemme käyneet asiaa läpi tiimissämme ja tahtotilamme jatkuvasti kehittää tietoteknisiä ympäristöjä palvelemaan asiakasyritysten strategioita muuttuvissa toimintakentissä. Toivottavasti saadaan taas palautetta, kuinka olemme onnistuneet kehittymään tämän suhteen.

Vapaata palautetta

"Kiitos ammattitaidosta ja osaamisestanne"

"Kiitos hyvästä yhteistyöstä"

"Huono arpapalkinto" (--> koitetaan tämän suhteen tsempata!)

"Erihyvää palvelua, ei moitteita! Kaikkiin ongelmiini olen saanut ratkaisun nopeasti"

 

Kiitos meiltä jokaiselle vastanneelle! 
t. Miikka, Mika, Juha, Arttu, Jani, Paavo ja Vellu

TEK_5341-1-1

 

 

Lopuksi

Katso myös Maitokolmion kokemuksia meistä:

 

Sinua saattavat kiinnostaa myös aikaisemmat blogimme:

Jätä yhteydenottopyyntö

Maksuttomat oppaat

 

Takaisin blogiin