Rauhalan blogi
25.9.2018 9:43:39

Oikeasti hyvä IT-tuki yrityksille

Yrityksen IT on kriittisessä asemassa. Jos tietotekniikka lakkaa toimimasta, saattavat liiketoiminnan prosessit seisahtua kokonaan. Yrityksellä on oltava taho, joka vastaa IT:n toimivuudesta, johon saadaan yhteys nopeasti ja joka ammattitaidolla lähtee ratkaisemaan ongelmaa. Jos tämä taho löytyy yrityksen sisältä - hienoa! Jos asiat ovat "vähän niin ja näin", kannattaa oma liiketoiminta vakuuttaa ulkoistetun IT-kumppanin kautta. 

Ulkoistettu IT-kumppani ottaa vastuulleen yrityksen tietotekniikan tai sovitut osa-alueet siitä. Tärkeää on, että ulkoistuskumppani ei ongelmatilanteissa nosta käsiään pystyyn, vaan kantaa vastuunsa. 

 

IT-tuki ja 4 tärkeintä ominaisuutta

Rauhalan OnCloud-palvelut huolehtivat asiakasyritysten ja -yhdistysten IT:stä ja tietohallinnosta. Olennainen osa palvelukokonaisuuttamme on suomalainen, osaava ja kasvollinen IT-tukipalvelu. 

Asiakkaamme voivat olla Rauhalan IT-tukipalveluun yhteydessä mm. sähköisen tukiportaalin kautta. Jokaisen tukipyynnön ratkettua asiakkaamme voivat jättää meille palautetta, kuinka palvelu pelasi. Hoidamme vuosittain niin monia IT-tukipyyntöjä, että meille on syntynyt selkeä käsitys siitä, mitä asiakkaamme IT-tuelta eniten toivovat.

 

1) Nopeus

Kuten edellä todettiin, on IT kriittisessä osassa yritysarkea. Siksi ongelmien ilmaantuessa on apua saatava nopeasti. Ja kuten sanotaan, odottavan aika on pitkä. Kukaan ei pidä odottamisesta.

RAUHALAN IT-TUEN SAAMAA ASIAKASPALAUTETTA:

- Hienoa, nopeaa toimintaa.

- Nopeasti ja erinomaisesti hoidettu!

- Olen erittäin tyytyväinen. Työ tapahtui nopeasti ja kaikki hoitui. Tuli molempien asia hoidettua melkein kerralla.

- Nopea toiminta, kiitos.

- Nopea toiminta, sovittuna päivänä! Täsmällistä!

- Toimiva palvelu - nopea. Hyvä yhteydenpito!

 

2) Korkea osaamistaso

IT-tuen olemassa olo on turha, jos asiat eivät ratkea sinne yhteydessä olemalla. IT-tukihenkilöiden on oltava koulutettuja ja rautaisia ammattilaisia. Kaikki eivät tietenkään voi osata kaikkea. Siksi IT-tuki koostuu useasta toisiaan täydentävästä tiimiläisestä. Tiimi takaa asiakasyrityksille myös turvalliset varahenkilöjärjestelyt, sillä asiat eivät ole koskaan yhden henkilön varassa.

RAUHALAN IT-TUEN SAAMAA ASIAKASPALAUTETTA:

- Hyvin meni ja homma tuli kuntoon

- Asia tuli hoidetuksi ja vähän ylimääräistäkin opastusta samalla :)

- Hyvä, asia hoidettiin heti ja kuntoon asti.

- Tiedotus asian etenemisestä on toiminut esimerkillisesti. Asiakkaalle on jäänyt kuva, että asia etenee ja ilmoitetaan myös plan B, jos kolmas, teistä riippumaton osapuoli, ei kykene etenemään sovitusti.

 

3) Asiakaspalveluhenkisyys

IT-tuki ei välttämättä herätä kaikissa sitä positiivisinta mielleyhtymää. Siksi vertailua palveluntarjoajien välillä kannattaa tehdä. Eroavaisuus palveluntarjoajien välillä näkyy usein asiakaspalveluhenkisyydessä. IT-asiantuntija eksyy helposti puhumaan asioista ammattisanastolla, joka ei avaudu tuen tarpeessa olevalle henkilölle. Eikä se äänensävykään välttämättä ole se ystävällisin. Vaadi IT-tuelta siis korkea tasoista asiakaspalvelua!

RAUHALAN IT-TUEN SAAMAA ASIAKASPALAUTETTA:

- Erittäin hyvin hoidettu kaikki. Kiirettä meillä on aina jokaisella ja siitä huolimatta saadaan hoidettua ; ) 

- Kyllä mä tykkään siitä, että palvelu pelaa ja yhteydenpito asiakkaaseen on kunnossa sekä hommat ei jää roikkumaan. Annan viisi kultaista sertifikaattia, viidestä kultaisesta sertifikaatista tästä keissistä.

- Erinomaista palvelua, kuten aina!

- Arvostan erittäin paljon asiakasymmärrystä, ripeyttä ja palvelualttiutta - kiitos

- Sain rauhallista ja selkeää palvelua, joka tuotti toivotun lopputuloksen. Meni oikein hyvin.

- Tutun kaverin kanssa homma toimi hienosti

- Teiltä soitettiin yhteydenottopyynnön jälkeen nopeasti. Käsittelijä oli ystävällinen ja asia hoitui nopeasti kuntoon (vaikka itse olin kiukkuinen ja pinna kireällä:)) Pelkkää plussaa, jatkakaa samaan malliin!

- Olen erittäin tyytyväinen. Rauhalan porukka koostuu ammattitaitoisista, ystävällisistä loistavista

- Asia hoitui hienosti ja mukavan rauhallisesti & asiallisesti. Kehuin työryhmällekin, että "kyllä sinne uskaltaa soittaa!". Kiitokset.

 

4) Asiakaspalvelun monipuolisuus

IT-tuen on toimittava joustavasti ja tilanteen vaatimalla tavalla. Joskus asiat ratkeavat sähköpostiviestillä, joskus puhelinsoitolla ja joskus taas asiantuntijan on hyvä käydä ihan paikan päällä. 

Lisäksi ensiluokkaisen asiakaspalvelun merkki on se, ettei asiakas joudu itse kyselemään, onko asia hoidossa ja missä sen suhteen mennään. IT tuen on viestittävä tehokkaasti asiakkaalle päin, kuka asiaa hoitaa ja miten sen ratkaiseminen etenee. 

RAUHALAN IT-TUEN SAAMAA ASIAKASPALAUTETTA:

- Miikka tuli paikalle ja fiksas tämän. Nyt ollaan onnellisia.

- Palvelu oli nopeaa, aikaansaavaa ja asiantuntevaa. Vielä varmistettiin lopuksi, että kaikki pelaa ja tänään on kaikki pelannut hyvin. 

- Kaikki meni hienosti. Mukavaa oli, että teiltä päin otettiin suoraan myös puhelimitse yhteyttä. Palvelu oli miellyttävää ja vaikuttaa siltä että tuo asennuskin onnistui kerralla ;)

- Kiitos, palvelu oli oikein hyvää. Mahtavaa, että vaikka meiltä ei aktiivisesti joka hetki viety asiaa eteenpäin, niin teiltä oltiin yhteydessä silloin meihin, eikä asia jäänyt puolitiehen!

- Informaatio pelannut hyvin joka minulle tärkeää, että tiedän koko ajan mitä tehty ja millä aikataululla asiat valmistuu.

 

Olisiko näistä apua? 

Voit tästä blogitekstistä napata vain vinkit IT-tukipalveluiden vertailuun. Voit myös olla meihin yhteyksissä ja kartoitetaan sinun yrityksesi IT-tarpeet. Meidän on turha kehua itse itseämme, mutta se painaa, mitä asiakkaamme sanovat meistä:

98,2 % tukiportaaliamme käyttäneistä henkilöistä arvioi asiakaskokemuksen positiiviseksi.

Jätä yhteydenottopyyntö

PS. Huomasithan, että blogin kuvasta näet koko Rauhalan OnCloud-tiimin. Siis ne henkilöt, ketkä ottavat IT-asiasi hoitaakseen :)

 

Olisiko tästä apua?

Lataa opas IT:n ja tietohallinnon ulkoistamiseen. Opas on maksuton ja ei sido sinua mihinkään.

ITn ja tietohallinnon ulkoistaminen askelmerkit ulkoistamiseen

  • Mitä IT:n ja tietohallinnon ulkoistamisella tarkoitetaan?
  • Millaisia riskejä ulkoistamiseen liittyy ja miten vältän ne?
  • Miten ulkoistaminen kannattaa toteuttaa käytännössä?
  • Millaisia ulkoistamistrendejä löytyy Suomesta?
Lataa opas

 

Sinua saattavat kiinnostaa myös aiemmat blogitekstimme:

 

Takaisin blogiin