Alkuun
Rauhala OnCloud tarjoaa luotettavat IT-palvelut yrityksille aina koko IT-infran suunnitteluun, hallintaan ja valvontaan asti. Palveluidemme avulla asiakkaamme pystyvät varmistamaan, että tietotekniikka toimii aina parhaalla mahdollisella tavalla ja tietoturvallisesti. Olemme kirjanneet strategiaamme kasvollisen palvelun ja ylivoimaisen laadun. Haluamme palvelella asiakkaitamme ensiluokkaisesti - ihmiseltä ihmiselle. Tästä syystä mittaamme myös asiakkaiden tyytyväisyyttä vuosittain asiakastyytyväisyyskyselyllä.
Toteutus
Asiakastyytyväisyyskyselyymme vastasi 101 asiakasta, jolloin kyselyn vastausprosentti oli 20,5%. Toteutimme kyselyn eri osa-alueet 1-4 portaikolla, jossa 1 vastasi heikkoa tulosta ja 4 erinomaista.
Asiakastyytyväisyyskyselyssä kartoitimme teknisen asiakaspalvelun toimivuutta, tarjoamiemme palveluiden käyttöä, palveluaikaamme sekä asiakaspalvelua yleisesti. Kysyimme myös miten todennököisesti asiakkamme suosittelisivat Rauhala OnCloud palveluita ystävälle tai työtoverille NPS (Net Promoter Score) asteikon avulla.
Tulokset
Teknisen asiakaspalvelun toimivuus
IT-tukipalveluissa tärkeää on, että asiakas voi olla yhteyksissä hänelle sopivimmalla tavalla, kuten puhelimitse, sähköpostilla tai vaikkapa sähköisen helpdesk-portaalin kautta. Ja kaikkein tärkein on saada apu ja vastaukset kysymyksiin. Teknisen asiakaspalvelun toimivuus sai arvosanakseen 3,5/4.
Kysyttäessä teknisen asikakaspalvelun ammattitaitoa, tavoitettavuutta ja vastausnopeutta, saimme niin ikään arvosanaksi 3,5/4.
Asiakaspalvelun yleisarvosanaksi saimme 4,4/5. Tässä käytimme yleistä 1-5 portaista asteikkoa jossa 1 vastasi heikkoa tulosta ja 5 erinomaista.
Erinomaisista tuloksista huolimatta vielä on hieman kehitettävää. Haluamme edelleen panostaa arvojemme mukaisesti kasvolliseen ja luotettavaan palveluun entistä enemmän.
Palveluiden käyttö
Rauhala OnCloud palveluiden tarjonta on laaja, johtuen erilaisista asiakasyrityksistä ja heidän tarpeistaan. Tästä johtuen kartoitamme asiakastyytyväisyyskyselyssä keskitetysti kokemuksia valituista palvelukokonaisuuksista. Tarjoamistamme palveluista yhteenvetona saimme seuraavat tulokset:
- Konesalipalvelut 3,3/4
- Microsoft Office 365 - palvelut 3,4/4
- Palomuuripalvelut 3,4/4
- Onpremise palvelut (OnCloudin ylläpitämät palvelimet) 3,4/4
NPS (Net Promoter Score)
NPS (Net Promoter Score) on vertailukelpoinen mittari siitä, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat yrityksen tuotteita/palvelua ystävilleen ja kollegoilleen. Nollatulos kertoo siitä, että puolet yrityksen asiakkaista suosittelisi yritystä. Yli 50 pisteen tulos on erinomainen. Rauhala OnCloudin NPS on 54.
Vapaata palautetta
Saimme myös paljon vapaita palautekommenteja, tässä niistä muutamia:
"OnCloud palvelu toimii kokonaisuudessaan erinomaisesti. Tässä kohtaa ei itselläni mielessä kehityskohteita, joten olen täysin tyytyväinen palveluunne. Jatkakaa samalla mallilla :)"
"Nopeaa ja hyvää palvelua"
"Olemme enemmän, kuin tyytyväisiä"
"Homma pelaa hienosti"
Kiitos meiltä jokaiselle vastanneelle!
t. Mika, Juha, Arttu, Jani, Paavo ja Vellu
Lopuksi
Katso myös Maitokolmion kokemuksia meistä:
Sinua saattavat kiinnostaa myös aikaisemmat blogimme:
- Kasvollinen IT-tukipalvelu yrityksille – Tiedä, keneltä ostat
- Rauhala Yhtiöt pelaa näillä säännöillä
- Oikeasti hyvä IT-tuki yrityksille

Liiketoimintajohtaja, joka johtaa konesali- ja käyttöpalveluiden yksikköä. Insinööripohjalta parantaa asiakkaiden maailmaa teknologian keinoin yhdessä ylivertaisen tiimin kanssa. Vapaa-ajalla löytää itsensä lähes päivittäin jäähallilta joko pelaamassa tai lapsia valmentamassa. Kesä kuluu mökillä veneillessä ja joskus voi jokunen kalakin tulla merestä kyytiin.