Palvelulupauksemme
Rauhala OnCloud palveluiden avulla asiakkaidemme IT-asiat ovat kunnossa. Me OnCloudissa varmistamme, että järjestelmät toimivat tietoturvallisesti, juuri niin kuin pitää. Meille asiakkaiden palveleminen kasvollisesti ja luotettavasti ihmiseltä ihmiselle, on kirjattu strategiaamme. Siksi mittaamme myös asiakaidemme tyytyväisyyttä joka vuosi. Haluamme, että asiakkaamme menesytyvät hyvin hoidetun IT:n avulla.
Asiakastyytyväisyyskysely
Asiakastyytyväisyyskyselyymme vastasi 69 asiakasta, jolloin kyselyn vastausprosentti oli 13%. Toteutimme kyselyn eri osa-alueet 1-4 portaikolla, jossa 1 vastasi heikkoa tulosta ja 4 erinomaista.
Asiakastyytyväisyyskyselyssä kartoitimme teknisen asiakaspalvelun toimivuutta, tarjoamiemme palveluiden käyttöä, palveluaikaamme sekä asiakaspalvelua yleisesti. Kysyimme myös miten todennököisesti asiakkamme suosittelisivat Rauhala OnCloud palveluita ystävälle tai työtoverille NPS (Net Promoter Score) asteikon avulla.
Tuloksia OnCloudin teknisestä asiakaspalvelusta
Teknisen asiakaspalvelun toimivuus
OnCloudille on tärkeää, että asiakkaamme voivat ottaa meihin yhteyttä monin eri tavoin. Tämä on tärkeää, kun kyse on IT-tukipalveluista. Asiakkaamme ottavat OnCloudiin yhteyttä teknisissä asioissa puhelimitse, sähköpostilla sekä sähköisen tukiportaalin kautta. Paransimme tuloksia hieman viime vuodelta ja teknisen asiakapavelun toimivuus sai arvosanakseen 3,6/4.
Ammattiaitoinen tiimi tavoitettavissa
Kysyimme myös asikakaspalvelun ammattitaitoa, tavoitettavuutta ja vastausnopeutta. Ammattitaitoinen tiimimme sai näissä vastaukseksi saman kuin viime vuonna, 3,5/4.
Asiakaspalvelun yleisarvosana
Asiakaspalvelun yleisarvosanaksi OnCloud sai huikean:
4,5/5
Tässä käytimme yleistä 1-5 portaista asteikkoa jossa 1 vastasi heikkoa tulosta ja 5 erinomaista.
Olemme iloisia siitä, että saimme pidettyä palveluidemme tason edellisen vuoden tasolla ja hieman kehitettyä palveluiden toimivuutta. Meille on tärkeää panostaa jatkuvasti asiakaspalvelumme laatuun. Tästäkin eteenpäin, panostamme edelleen arvojemme mukaiseen luotettavaan ja kasvolliseen palveluun. Jatkuva kehitys jatkuu edelleen, hieman on vielä parannettavaa.
OnCloudin palveluiden käyttö
IT-palveluiden tarjonta Rauhala OnCloudissa on laaja. Tarjoamme erilaisille asiakasyrityksille erilaisiin tarpeisiin palveluita. Asiakastyytyväisyyskyselyssä kartoitamme tästä johtuen keskitetysti kokemuksia valituista palvelukokonaisuuksista. OnCloudin palvelukokonaisuuksille saimme seuraavat arvosanat:
- Konesalipalvelut 3,3/4
- Microsoft Office 365 - palvelut 3,4/4
- Palomuuripalvelut 3,3/4
- Onpremise palvelut (OnCloudin ylläpitämät palvelimet) 3,4/4
Olemme tyytyväisiä siitä, että tulokset ovat erinomaisesti viime vuoden tasolla. Mihinkään palvelukokonaisuuteen ei tullut kyselyssä huonompia tuloksia, kuin viime vuonna. Panostamme edelleen OnCloudin palvelukokonaisuuteen ja haluamme tuottaa jatkossakin yrityksille räätölöidysti IT-palvelut tarpeidein mukaan. Kehitystyö näidenkin parissa jatkuu edelleen.
NPS (Net Promoter Score)
NPS (Net Promoter Score) on vertailukelpoinen mittari siitä, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat yrityksen tuotteita/palvelua ystävilleen ja kollegoilleen. Nollatulos kertoo siitä, että puolet yrityksen asiakkaista suosittelisi yritystä. Yli 50 pisteen tulos on erinomainen. Rauhala OnCloudin NPS on 49.
Rauhala OnCloudista sanottua
Saimme myös paljon vapaita palautekommenteja, tässä niistä muutamia:
"Kiitos, saamme aina erinomaista ja asiantuntevaa palvelua."
"Sähköpostituki ja etäyhteydet ongelmatilanteissa todella nopeaa. Useimmiten asiat hoituvat tunnin sisällä yhteydenotosta :)"
" Ei nyt tule mitään erityisempää kehitettävää mieleen, koska palvelu toimii erinomaisesti ja viesteihin/pyyntöihin reagoidaan erittäin nopeasti."
" Kiitokset huippu aspallenne, asiat aina saatu ratkottua kun niitä on ollut!"
Kiitos meiltä jokaiselle vastanneelle!
t. Mika, Juha, Arttu, Jani, Paavo, Vellu, Lauri ja Jarkko
Lopuksi
Lue myös SPR Länsi-Suomen Piirin kokemuksia meistä:
IT-palveluiden ulkoistaminen Rauhala OnCloudille
Sinua saattavat kiinnostaa myös aikaisemmat blogimme:
Liiketoimintajohtaja, joka johtaa konesali- ja käyttöpalveluiden yksikköä. Insinööripohjalta parantaa asiakkaiden maailmaa teknologian keinoin yhdessä ylivertaisen tiimin kanssa. Vapaa-ajalla löytää itsensä lähes päivittäin jäähallilta joko pelaamassa tai lapsia valmentamassa. Kesä kuluu mökillä veneillessä ja joskus voi jokunen kalakin tulla merestä kyytiin.