Lisenssejä, käyttöoikeuksia, sääntöjä ja tarkistuksia… Tietoteknisten järjestelmien ja ohjelmistojen käyttö on aina vaatinut lisenssejä. Tänä päivänä palvelut muuttuvat yhä enemmän kuukausihinnalla my...
Lue lisää
IT-infrastruktuurin ja IT-kaluston koetaan monesti olevan jopa ”pakollinen paha”. IT-asiat ovat niitä laitteistoon, työasemiin ja palvelimiin liittyvää, tylsääkin huttua, jota joku pahimmillaan hoitaa...
Lue lisää
Useat ohjelmistotalot kääntyvät IT-palveluntarjoajan puoleen, kun sovelluksien ajoalusta halutaan pois omista murheista. Tavoitteena on taata asiakkaille sovelluksen käyttötarkoituksen mukainen, jatku...
Lue lisää
IT mahdollistaa yrityksissä ydinliiketoiminnan toteutumisen. Jos laitteet, järjestelmät ja yhteydet eivät toimi tai data katoaa, keskeytyy työpäivä välittömästi. IT:n tärkein tehtävä on siis turvata l...
Lue lisää
IT haastaa johdon Digitaalinen murros on tuonut IT maailman lähemmäksi myös jokaisen johtajan arkea. Johtajan tulee ymmärtää IT:tä ainakin yläkäsitteiden tasolla, tätä ei voi delegoida IT-osastolle ta...
Lue lisää
Luotettavat Internet-yhteydet ovat tärkeä osa lähes kaikkien yritysten toimintaa. Pilvipalveluiden yleistyessä yritykset tulevat yhä riippuvaisemmiksi toimivista verkkoyhteyksistä.
Lue lisää
Office 365 -palvelu vaihtoi nimensä ja on nykyään Microsoft 365. Nimimuutos liittyy palvelupakettien muutoksiin. Perinteinen Microsoft 365 ei enää riitä, vaan vaatii lisäturvaa tietoturvallisen käytön...
Lue lisää
Nykypäivänä harva yritys pärjää ilman tietotekniikkaa. Vain harvan yrityksen sisältä kuitenkaan löytyy ymmärrystä tietotekniikasta. Siksi monissa tapauksissa IT onkin kartoittamaton joukko IT-kyhäelmi...
Lue lisää
Yrityksen IT on kriittisessä asemassa. Jos tietotekniikka lakkaa toimimasta, saattavat liiketoiminnan prosessit seisahtua kokonaan. Yrityksellä on oltava taho, joka vastaa IT:n toimivuudesta, johon sa...
Lue lisää